TEATRU. Ce se „vinde“ în Festivalul Naţional de Teatru
- 20-11-2015
- Nr. 799
-
Iulia POPOVICI
- Arte
- 2 Comentarii
Ediţia aniversară, a XXV-a, a Festivalului Naţional de Teatru (FNT) a fost de departe cea mai aglomerată, cu ale sale aproape o sută de reprezentaţii, a celor peste 40 de spectacole invitate, în zece zile. Numărul mare de producţii (pentru cei care nu ştiu, Festivalul de la Avignon invită anual între 35 şi 50 de producţii într-un interval de trei săptămîni – altfel spus, în medie, cam cît FNT, doar că într-un interval de două ori şi ceva mai mare) şi reprezentaţii a dat Festivalului un aer pur şi simplu industrial, de natură să ridice semne de întrebare privind nu doar obsesia naţională pentru mult şi mare, ci şi scopul, pînă la urmă, al unui eveniment masiv finanţat public care nu e (doar) un fel de desant spectacular asupra publicului bucureştean. Evenimentele paralele s-au redus, în esenţă, la expoziţii şi lansări de cărţi (a fost un an editorial excepţional pentru teatrul românesc, de la o traducere Meyerhold la Fundaţia „Camil Petrescu“ la antologia despre Tînărul artist român de teatru, coordonată de Oltiţa Cîntec şi de la cartea despre critică a Mirunei Runcan la cea despre musical a Mariei Zărnescu), plus nişte activităţi în pasajul de metrou de la Universitate, despre […]
O ANALIZA EXTREM DE COMPETENTA A PREZENTULUI „PIETEI TEATRALE” CIND SCHIMBARILE POLITICO-SOCIO -ECONOMICE-SE DESFASOARA INTR-UN TIMP COMPRESAT EGAL CU VITEZA LUMINII!!!NOI PARAMETRI IMPUN NOI SI RADICALE VIZIUNI DE MANAGERIAT ARTISTIC!
Cred că FNT poate beneficia de o punere sub lupa unei discuții publice despre rostul său în epoca digitală, dar și în epoca unde publicurile sunt intens \”negociate\” de media.