Un proces si nu o declaratie. Interviu cu Romita IUCU

...Prorector al Universitatii din Bucuresti

  • Recomandă articolul
Care sint cele mai importante mesaje care trebuie sa ajunga la publicul larg si, in special, la studenti, cu privire la Procesul Bologna? Trebuie spus inca de la inceput ca scopul declaratiei de la Bologna nu este reducerea duratei studiilor, ci diferentierea nivelurilor de calificare. O mare dificultate pentru administratorii programelor de invatamint superior o reprezinta restructurarea curriculara, restructurarea planurilor de invatamint, a programelor de studii, pentru ca aceasta restructurare este una dintre consecintele importante ale Procesului Bologna. De fapt, vorbim despre un proces si nu despre o declaratie, pentru ca noi estimam la nivel european, in raport de politica educationala actuala, inca zece ani pentru ca acest proces sa produca efecte pe piata fortei de munca. Sigur, sint tatonari, sint experimentari si sistemele traditionale in plan european raporteaza Comisiei Europene momentele tipice pe care le traverseaza, tocmai pentru ca sa putem si noi invata, sa ne putem adapta in raport cu crizele in administrare si gestionare identificate la nivelul celorlalte sisteme. Multe dintre aceste situatii de criza, dintre situatiile cu dificultate in gestionare au fost inregistrate pe fondul acestei restructurari, al diminuarii programelor de studii. In acest moment, traditional vorbind, licenta acopera patru ani de studiu, un numar de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }