Rezidenţele şi vulnerabilitatea necesară artistului

  • Recomandă articolul
Din perspectiva criticului de dans, rezidenţele din cadrul programului Artistne(s)t au constituit o şansă de înţelegere aprofundată a modului în care se construieşte un act artistic. E bine ştiut că nu se pune problema unui aparat critic eficient în orice artă, dacă obiectul discursului lipseşte sau este ineficient. Faptul că am asistat la procesul de creaţie al unor spectacole care s-au născut ori s-au aprofundat la Centrul „George Apostu“ din Bacău m-a ajutat să-mi rafinez privirea pe care o îndrept spre o creaţie. M-a ajutat să-i înţeleg pe artişti în latura lor umană, puternic legată de cea artistică. Un alt aspect important al acestor rezidenţe este dat de gradul de libertate acordat coregrafilor. Este necesar să înţelegem că o concepţie despre completa eficienţă a unui discurs artistic trebuie depăşită: artistul are dreptul să greşească, nu este dator în faţa nimănui să aducă o reţetă de succes a creaţiei sale, este liber să-şi dezvolte creaţia ulterior, după cum este la fel de liber s-o „înmormînteze“ şi să treacă mai departe, spre altă etapă a parcursului său artistic. Acesta este unul dintre motivele cele mai importante ale necesităţii ca astfel de rezidenţe să existe: introducerea unei abordări relaxate şi realiste asupra destinului […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }