Un radio numit Avantasia

  • Recomandă articolul
Dacă analizăm obiectiv și fără emfază modul în care mass-media înțelege să prezinte fenomenul muzical rock în țara noastră, putem constata că resursele sînt folosite într‑un procent alarmant de mic. Mai exact, ni se vînd mereu și mereu aceleași branduri și chiar aceleași compoziții muzicale devenite canonice. Dacă reducem și mai mult plaja opțiunilor, referindu-ne numai la posturile de radio din eter și din online (cu precădere la Rock FM), vom înțelege că rolul lor educativ lipsește cu desă­vîrșire. Pentru a exemplifica, am întreprins un mic experiment în drumurile mele de acasă spre serviciu. Am ascultat la căști, timp de patru săptămîni, Rock FM, în același interval orar (16.00-17.00). Pentru a nu lungi prea mult concluziile, voi spune doar că melodiile difuzate în această bucată de program ar fi însumat cel mult două CD-uri în format CDDA (Compact Disc Digital Audio). Erau zile în care postul difuza aceeași piesă, exact în același moment al zilei. Faptul că Rock FM promovează diferite concerte ale unor mari trupe la București sau în alte orașe mari din țară poate fi, în esență, un lucru bun. Totuși, alegerea melodiilor nu este întotdeauna cea mai fericită. Voi lua ca exemplu concertul Nightwish, din decembrie 2015. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }