Independent… de cine? Independent… de ce? Despre independență ca procedură

  • Recomandă articolul
A doua jumătate a anului trecut s-a dovedit, cred, una fastă pentru cartea de teatru, chiar dacă, în continuare, difuzarea aparițiilor noi continuă să fie, cu puține excepții, mai degrabă precară. E drept, mai toate festivalurile din țară, ca și cele din București ori, desigur, FNT, găzduiesc lansări de care, cînd nu-și asociază chiar finanțarea unor apariții noi, astfel că, pentru lumea teatrală, ori cel puțin pentru acea parte a ei interesată de lectura de specialitate, informația circulă cu o oarecare consecvență. Însă cartea de teatru nu e, așa cum cred majoritatea editorilor, dedicată doar oamenilor de teatru, ci și publicurilor interesate de el, astfel încît eforturile de marketing și distribuție ar trebui, cred, sincer, să fie mult mai susținute și, de ce nu, mai ingenioase. După Un teatru la marginea drumului, apărută în 2008, la Cartea Românească, și după coordonarea celor două atît de necesare antologii bilingve – Noi practici în artele spectacolului, Chișinău, Editura Cartier, 2014 și  Sfîrșitul regiei, începutul creației colective în teatrul european, Cluj, Editura Tact, 2015, acestea din urmă apărute sub egida FITS – Iulia Popovici revine cu un volum de autor, Elefantul din cameră. Ghid despre teatrul independent din România, Cluj, Idea Design and […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }