O tragedie a copiilor, un păcat al adulților
- 24-02-2017
- Nr. 861
-
Silvia DUMITRACHE
- Arte
- 0 Comentarii
Fin observator al relațiilor interumane, în special în segmentul dedicat raporturilor complicate dintre adulți și copii, așa cum au dovedit-o montări de o rafinată abordare precum Poveşti de familie (Teatrul „Maria Filotti“ din Brăila) sau The History Boys (Teatrul Excelsior, București), regizorul Vlad Cristache a ales, pentru cel mai recent spectacol al său, un text de o frumusețe dulce-amară: Deșteptarea primăverii de Frank Wedekind, montat la Teatrul Mic din București. Dacă Wedekind își subintitula piesa „O tragedie a copiilor“, Vlad Cristache își subintitulează spectacolul „poem teatral rock“ (trupa Firma interpretează live pe scenă), mutînd accentul de pe partea conflictuală pe frumusețea și candoarea existente, de fapt, în plină dramă. Un spectacol modern prin mijloacele de reprezentare și prin felul în care Vlad Cristache exploatează spațiul scenic, Deșteptarea primăverii păstrează, în același timp, un aer aproape old school în felul în care reflectă relațiile între adolescenți, nesiguranțele și bucuriile autentice, ezitările și curajul nebun. Interesantă alegerea regizorului de a nu transpune ostentativ în modernitatea secolului XXI această poveste cu aer fin de siècle XIX – limbajul păstrează un aer elegant, costumele elevilor trimit la moda apusă a internatelor, iar naivitatea și fragilitatea personajelor-adolescenți parcă nu te fac să te gîndești la […]