Managementul nostru cel de toate zilele
- 15-01-2016
- Nr. 805
-
Iulia POPOVICI
- Actualitate
- 4 Comentarii
Pe 31 decembrie, Ministerul Culturii publica pe site trei propuneri de modificare a așa-numitei Legi a managementului în instituții publice de cultură (în fapt, Ordonanța de Urgență 189/2008 actualizată). Propunerile vizau eliminarea condiției de studii de licență în domeniul de activitate al instituției, mărirea notei minime pentru validarea concursurilor și a evaluărilor, de la 7 la 8, și limitarea la trei a reprezentanților autorităților finanțatoare în mecanismul de concurs – iar modificările erau în dezbatere publică pînă pe 10 ianuarie. La „provocarea“ publică a criticului și profesorului Marian Popescu și a managerului Teatrului Național din Târgu-Mureș, Attila Gáspárik, Asociația Internațională a Criticilor de Teatru – România (AICT.ro) a organizat o întîlnire „inedită“ (căci într-o formulă care să reunească și managerii, și autoritatea centrală, un astfel de dialog n-a mai avut loc în ultimii cel puțin șapte ani, din cîte știm noi): o dezbatere, pornind de la modificările propuse, dar țintind către o viziune mai largă despre Legea managementului, între manageri în funcție, reprezentanți ai Ministerului Culturii și „simpli spectatori“ interesați de acest subiect. „Simplii spectatori“ s-au dovedit a fi și cîțiva reprezentanți vocali ai sindicatului de la Opera Națională din București (unde ambii directori sînt suspendați pe motive de […]
Are o „imagine sistemica” asupra sistemului…facind sistematic tot soiul de greseli de sistem lexical.
Acuma vad…asta nu stie nici care e diferenta dintre „expertiza” si experienta…Aoleeeeeuu! Unde a facut asta jurnalism frate?
E o varza totala articolul asta. Fata asta scrie de pe telfonul mobil sau ce? Asta e jurnalism? Vai de capul nostru! Adica astia vor sa fie mediatori ai institutiilor de cultura? Adica acolo unde treaba e deja foarte incurcata mai vine si o cetoasa din asta sa incurce lucrurile. Chiar nu aveti un om mai limpede la cap la Observator pe care-l sa-l puneti sa informeze limpede oamenii?
Ca unul care nu pot ocupa funcții manageriale deoarece nu am diplomă în domeniu (doar am predat management câteva decenii) apreciez acest articol ca fiind unul bine intenționat și neotrăvit de extreme (doar manageri sau doar artiști). Deoarece la noi soluțiile sunt doar de azi pe mâine (să ne fie nouă bine, de ce să reglementăm noi viitorul? 🙂 ) îmi fac foarte puține iluzii că legiuitorii nu ar fi părtașii uneia dintre tabere. Amintesc doar că soluția este asemănătoare cu cea pe care am lansat-o și implementat-o în anii 1997 – 2004 la UMF Iași, respectiv o secție de Managementul Sănătății și care avea drept structură curriculară 50% cursuri de medicină și 50% cursuri de management. Din câte știu, politehnicile au deja secții/ departamente/ facultăți de inginerie managerială sau demanagementul diverselor sectoare tehnice. Facultățile ale căror absolvenți pot și doresc să dețină funcții administrative pot urma o secție mixtă (în scopul ca domeniul de manageriat să fie la fel de bine cunoscut ca și principiile managementului, destul de puține de altfel). Ca metodă generală de rezolvare a situației actuale sugerez ca fiecare specialitate să organizeze studii manageriale pentru absolvenții diverselor specialități. În doi ani de zile, problema ar putea fi, în principiu, rezolvată. Din păcate, legiuitorii vor să rezolve problema până la 10 ianuarie curent….