A sad story

  • Recomandă articolul
Green Hours No Mom’s Land Adaptare mai mult decit libera dupa Beckett. Regia: Radu Afrim. Cu: Ada Milea, Nicu Mihoc & Mihai Iordache (cu instrumente de suflat) Un closet flancat de floarea-soarelui, o banca-pat si o camera sordida cu vedere spre un peisaj montan. Sa fie oare vorba de o pictura moderna? Asta numai daca interpretam decorul ca o componenta a picturalului spectacular. Spatiul ingenios, adecvat intentiei regizorale si bine speculat depaseste concretetea elementelor si trimite spre simbolic. Tot asa cum viata de zi cu zi a celor doua personaje, cu o identitate deloc neglijabila – un retardat si o prostituata – capata nuante si se complica pe parcursul intilnirilor dintre ei. Doua fiinte marginale care reusesc sa gaseasca un liant de comunicare, sa se apropie, intuind fiecare punctele sensibile ale celuilalt si sa se descopere printr-un limbaj ce depaseste de multe ori nivelul cuvintelor si apeleaza la variate sonoritati muzicale, integrate atmosferei. Ea cinta si el asculta fascinat de o melodie ale carei inflexiuni trimit la bizara imagine materna cu o recurenta obsesiva. Aici granita se suspenda pentru ca distinctia dintre cele doua tipuri de feminitate este greu perceptibila. Maturul cu minte de copil, ale carui gesturi si replici […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }