AFCN şi menghina evaluatorilor

  • Recomandă articolul
Autodenunţ: Am fost, accidental şi vremelnic, expert evaluator (pentru aria Artele spectacolului/Teatru) în cadrul sesiunilor de finanţare ale Administraţiei Fondului Cultural Naţional (AFCN). Am fost, așadar, unul dintre acei oameni prost pregătiţi profesional, cu proastă expertiză, prost plătiţi – pe scurt, o proastă –, despre care s-a vorbit pe larg la întîlnirea din ianuarie anul acesta, dintre reprezentanţii AFCN (inclusiv nou-alesul Consiliu, care stabileşte priorităţile de finanţare şi avizează componenţa comisiilor de evaluare) şi cei ai operatorilor culturali. Cu ocazia întîlnirii în cauză, am aflat nu doar că există o listă neagră a experţilor (fără ca instituţia publică AFCN să pară conştientă că o astfel de formulare în sine e ilegală, imorală şi, chiar dacă nu ştiu sigur să îngraşe, e cert incompatibilă cu statutul public al Fondului), ci şi cum se alcătuiește ea: pe scurt, la reclamaţia operatorilor culturali sau a colegilor de comisie, fără confruntarea împricinaţilor. Ceea ce mă face să stau liniş­tită în privinţa prostiei mele, căci în vara anului trecut, un astfel de „operator cultural“ (care, întîmplător, a încercat să fugă în lumea largă cu banii dintr-un proiect AFCN destinaţi unor artişti şi, în general, e vînat de o serie consistentă de regizori români de teatru, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }