Al cui e Festivalul Naţional de Teatru?

În ediţia tipărită a revistei, publicăm trei comentarii despre Festivalul Naţional de Teatru, analize semnate de Oltiţa Cîntec, Mirella Patureau şi Liviu Ornea

  • Recomandă articolul
O nouă ediţie a Festivalului Naţional de Teatru (FNT) s-a dovedit a fi, în lectura unora dintre participanţi – printre care şi colaboratorii noştri din acest număr –, punctul culminant al dezamăgirilor legate de însuşi principiul lui existenţial. FNT este singurul mare festival de teatru organizat de Uniunea Teatrală din România (UNITER) – aici stă diferenţa lui specifică, nu în faptul că are loc la Bucureşti, ci în faptul că el (spre deosebire de Festivalul Naţional de Comedie, de exemplu, sau de Festivalul „Viaţa e frumoasă“ al Operetei) ar trebui să reprezinte comunitatea oamenilor de teatru. Ultimul an de mandat la „cîrma“ FNT al lui Alice Georgescu face destul de evidentă nevoia unei schimbări de paradigmă, dar şi-o va asuma UNITER-ul sau nu? Deocamdată, sîntem – ca să reluăm limbajul gingaş al comunicării FNT – abia la „ceasul bilanţului“.     În ediţia tipărită a revistei, publicăm trei comentarii despre Festivalul Naţional de Teatru, analize semnate de Oltiţa Cîntec, Mirella Patureau şi Liviu Ornea. Silvia Dumitrache publică interviuri cu criticii teatrali Mark Brown şi Jean-Pierre Han, care au participat la Seminarul Tinerilor Critici (AICT) de la Bucureşti.  
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }