Alias Man Ray: Arta reinventării

  • Recomandă articolul
Opera lui Man Ray a însemnat constituirea unei importante legături culturale între New York şi Paris, între pictorii, fotografii, scriitorii de avangardă şi regizorii de film. Timp de aproape două decenii, atelierul său din Paris era locul de întîlnire pentru artişti, negustori de artă, modele şi chiar pentru nobilime. De fapt, intenţia lui Man Ray era unirea realităţii absurde a culturii de dinaintea celui de-Al Doilea Război Mondial cu anarhia romantică, stabilind o legătură între percepţia conştientă şi imaginarul inconştientului. Fiind un profet „multidisciplinar“ al diversităţii în artă, a excelat în grafică, pictură, film şi sculptură. De asemenea, a adus inovaţii fotografiei contemporane, prin rayografiile sale, şi instalaţiilor, prin ready-made-urile sale asistate. Alias Man Ray (născut la Philadelphia sub numele de Emmanuel Radnitzky, în 1890) este prima retrospectivă a artistului de la New York City Museum din ultimele decenii. Primele două săli ale expoziţiei acoperă anii săi de formare şi includ misterioasa pictură Madona cu pruncul (ulei pe pînză, 1914), cu paleta sa minimalistă şi cele cîteva linii simplificate. „Man Ray este un alchimist tînăr“, a scris criticul Adolf Wolf în revista International, în anul 1914. În sala următoare, un poem pe un pergament atîrnat pe perete mi-a atras atenţia. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.