„Am ramas in continuare atasat, din pacate, unui cinematograf elitist“. Interviu cu Stere GULEA

  • Recomandă articolul
Stere Gulea si filmele sale au intrat de mult in istorie. Cunoscut inainte de 1989 in special pentru Morometii (dar si pentru Iarba verde de acasa sau Castelul din Carpati), iar in ultimul deceniu pentru documentarul Piata Universitatii (realizat impreuna cu Sorin Iliesiu), Vulpe vinator sau Stare de fapt, Stere Gulea face parte din acei citiva regizori ai nostri, putini de altfel, care au facut sa existe cinematografia romaneasca. Alaturi de Padurea spinzuratilor, Morometii poate fi trecut la capitolul ecranizari de exceptie. Ceea ce este cu adevarat remarcabil in cazul acestui film e faptul ca, in timp ce majoritatea regizorilor romani se simt obligati sa literaturizeze enorm atunci cind ecranizeaza, Stere Gulea a reusit sa transforme cartea lui Marin Preda in material cinematografic pur, nevirusat de mijloacele de expresie specifice literaturii. Avind in minte toate aceste lucruri enumerate mai sus si multe altele legate de prestatia publica a regizorului, si mai ales de ipostaza sa de director general al Televiziunii Romane, am mers la intilnirea cu Stere Gulea cu oarece emotii, ca si cum ar fi urmat sa dau ochii cu un monstru sacru. Expresia aceasta din urma s-a dovedit total nefunctionala, insa. Despre monstru nici nu putea fi vorba, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }