„Am vrut să fac un film pozitiv, chiar dacă e dulce-amar, şi în continuare vreau să fac astfel de filme“

Dialog cu Andrei DĂSCĂLESCU

  • Recomandă articolul
Primul moment important din cariera lui Andrei Dăscălescu a fost colaborarea, ca asistent de montaj, la filmul lui Francis Ford Copolla, Youth without Youth, urmînd să cîştige succes internaţional cu lungmetrajul Constantin şi Elena, realizat în coproducţie cu Roberto Blatt, director al Chello Multicanal. Povestea bunicilor lui Andrei, care trăiesc într-un sat din Moldova, urmînd un stil tradiţional de viaţă, într-o armonie care ar putea stîrni invidia, a fost recompensată cu prestigiosul First Appearance Award la Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam, în 2008, filmul făcînd, în continuare, înconjurul lumii, prin selecţia la numeroase festivaluri.   Cum s-a născut ideea proiectului Constantin şi Elena şi cine te-a sprijinit în realizarea lui? Filmul s-a născut în 2006, cînd lucram pentru Francis Ford Copolla, ca asistent de montaj şi, cumpărîndu-mi o cameră video, în weekendurile libere de la job, mergeam la bunici şi îi filmam. Cred că am făcut asta de-a lungul a şase luni, de vreo patru-cinci ori, deci aveam deja prinse cîteva momente din anotimpuri diferite ale anului, şi cred că, de fapt, începusem puţin să mă gîndesc că poate ceea ce filmez eu ar merita văzut şi tratat ca un film, dar încă nu mă gîndeam în […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }