Arhitectura si razboiul

  • Recomandă articolul
Metropola este un simbol al globalizarii. Nicaieri altundeva imaginea intregii lumi, cu conflictele si razboaiele ei, nu este atit de clara ca intr-un mare oras. Un loc al tuturor posibilitatilor, dar si un loc vulnerabil. Cine vrea sa loveasca o tara in chiar inima sa ii ataca marile orase. In fata acestei noi forme de terorism, marile orase sint neputincioase, locuitorii lor – lipsiti de aparare. Acesta este unul dintre mesajele atacurilor teroriste de la 11 septembrie 2001. Dar ce inseamna un astfel de mesaj pentru viitorul arhitecturii urbane? Raspunsul cel mai la indemina ar fi ca in viitor sa nu se mai construiasca zgirie-nori. Si, totusi, proiectul arhitectului berlinez Daniel Libeskind, care recent, la 27 februarie, a cistigat concursul pentru reconstruirea complexului World Trade Center din New York, dovedeste ca dupa atacurile teroriste din 11 septembrie construirea unor cladiri inalte de peste 500 de metri este inca posibila. Ce e nou este ca acum se pune si mai mult accentul pe aspectele de siguranta. Dintotdeauna, arhitectura a reactionat la nevoile societatii, incercind sa i le satisfaca. La ora actuala, cind s-a ajuns ca razboaiele sa se duca in marile orase, arhitectura reactioneaza construind pentru timp de razboi. Ca urmare […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }