ARTE VIZUALE. Artistul recent in asteptarea noului val

  • Recomandă articolul
In Romania, noul val reprezinta o scena inca mica, aflata insa in crestere. Noul val este produs de cuplul curator-artist. Discursul acestora naste un nou gen de arta si mai ales de reprezentare artistica. Genul curatorului este o interfata recent aparuta in ordinea interpretativa critica de arta – teoretizare de curator de arta. Discursul critic al curatorului de arta al noului val incearca sa scoata arta din galerie, din „white cube“ si sa o aduca in mijlocul societatii. De aceea, discursul sau se si construieste in mare parte cu participarea si din opiniile societatii. Interesul s-a mutat din zona reprezentarii in zona perceptiei vizuale. Nu conteaza ce si cum reprezinta artistul, ci cum musca privitorul acea momeala si mai ales interpretarea personala a acestuia. Ba mai mult, lucrarea de arta exista si este compusa din suma interpretarilor privitorilor ei. Obiectul care a generat acele interpretari poate lipsi. Este cazul de acum celebrei lucrari a lui Daniel Knorr European Influenza/Gripa europeana (2002-2005), ce a reprezentat Pavilionul Romanesc la Bienala de la Venetia in 2005. De multe ori, exista si o latura usor ironica in prezentarea proiectelor artistice care infatiseaza tocmai ceea ce nu a inteles publicul amator. Mesajul artei cuplului artist-curator […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }