ARTE VIZUALE. Atelierul unui pictor ca asezamint cultural. Interviu cu Sorin ILFOVEANU

  • Recomandă articolul
Domnule Sorin Ilfoveanu, stiam ca sinteti un avid cititor de beletristica, ca va intereseaza viata literara romaneasca pe care o descifrati din presa culturala, dar aveti si prietenii reale cu scriitori. Vad acum linga pupitrul dumneavoastra de desen somptuosul volum Virgil Mazilescu, editat de Muzeul Literaturii. Da, caci l-am cunoscut pe Mazilescu in timpul studentiei, la cafeneaua Albina, de linga Arhitectura. Acolo venea si Daniel Turcea. Jurnalul pe care-l citesc acum ma tulbura foarte tare pentru ca, stiindu-l pe Mazilescu cel de atunci, nu puteam banui cita suferinta continea din pricina despartirii de Rodica. Cu o luna inaintea mortii, Virgil a trecut intr-o dimineata, cu Mihai Sora, pe la atelierul meu. Mazilescu avea cu el nelipsita geanta cu doua sticle de votca ruseasca. Am stat de povesti, i-am aratat lucrari. Tocmai incheiasem seria Vinatorilor despre care el va scrie in Romania literara. I-am daruit o lucrare mare – un desen pe pinza de 1,60 m – pe care a dus-o la el, in Drumul Taberei. Boema de atunci, ca una dintre formele de salvare si de rezistenta la directivele culturii oficiale, nu mai exista. Cei de atunci ori nu mai sint printre noi, ori au trecut la o degustare mai […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }