ARTE VIZUALE. Balanţa Berbecului

  • Recomandă articolul
Dacă ar fi să mă gândesc la un material ideal pentru transpunerea sculpturilor mele, cred că acesta ar fi lava vulcanică“, mărturiseşte, printre altele, Aurel Vlad în catalogul Fiare şi Ferecături, editat cu prilejul vernisajul său din 17 septembrie, la Muzeul Judeţean Gorj. Cu semn zodiacal de foc, artistul s-a concentrat de jumătate de an pe consacrarea creaţiei sale în tablă, prin tipărituri şi simeze. A doua zi după ampla selecţie impresionant instalată în sălile de la Tîrgu-Jiu, Aurel Vlad a lansat, la Muzeul Ţăranului Român, albumul care reuneşte etapele figurativului său în tehnologia modelării foii de tablă. Iar din 4 pînă la 25 septembrie, în cadrul celei de a cincea ediţii Arte în Bucureşti, la Centrul Artelor Vizuale, absida sălii de la parter a fost cathartic invadată de haita canidelor nituite în tablă, ansamblu terifiant semnat de Vlad, expus în premieră.   În anul 60 de viaţă şi la trei decenii de la încheierea studiilor, sculptorul a ieşit aşadar la rampă cu o suită expoziţională remarcabilă. În martie aniversar 2014, ne-a propus o promisiune de Paradis trecut prin Lume, la Galeria Simeza din Bucureşti. A fost, de fapt, o „(Ne)Linişte“ adamică cu trei ansambluri mari şi cu multe scene […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }