ARTE VIZUALE. „Bijuterii pentru perete“ sau metamorfoza obiectului
- 23-11-2004
- Nr. 248
-
Olivia NITIS
- Arte
- 0 Comentarii
In Galeria Simeza au loc metamorfoze. Printre primele lucruri despre care se poate vorbi vazind, chiar auzind, mirosind, pipaind expozitia Bijuterii pentru perete, semnata Dana Marinescu, este efectul sinestezic. Nimic mai convingator decit aceasta decupare dinamica a efemerului ca formula de reintegrare in ritmul ciclicitatii. E o invitatie de participare cu toate simturile, insa dublata de o sensibilitate a propensiunii catre dimensiunea intangibilului. Sticlute de parfum, pietre, fragmente de bijuterii, cutii, materii care se transforma. Materiale grele, metale care zboara. Senzatii. Transparente. Treci prin fata galeriei, pe jos sau in autobuz, arunci o privire si vezi prin geam ferestrele din a doua sala. Intrare prin „geamlicuri cu zbateri“ catre „metamorfoza din colectia mea de parfumuri“. Gestul duchampian al scoaterii obiectului din sfera pur utilitara – ready-made-ul – e reformulat prin interventii formale, colaje care conoteaza prin antropomorfizare, zoomorfizare si dinamizeaza experienta estetica. Expozitia denunta obsesia miscarii, a detaliului trecator. Duritate/fragilitate, organic/anorganic, istoric/anistoric, decupare/reasamblare, fragmentare/recompunere contureaza acest autentic demers, fara a limita cimpurile semantice la nivel strict dihotomic, prin forta expresiei si ingeniozitatea paradigmei stilistice. La Simeza se joaca un teatru alegoric, cu trimiteri la istoria moravurilor si la contextualizarea contemporana (Dialogul meu cu mass-media), o scenografie foarte personala conceputa ca […]