ARTE VIZUALE. Despre arta din România anilor ’80

  • Recomandă articolul
Expoziţia Cel ce se pedepseşte singur, deschisă cu puţin timp în urmă la Palatele Brâncoveneşti de la Mogoşoaia, se înscrie în categoria celor care recuperează imaginea plasticii româneşti dinainte de 1989. Un eveniment cultural care a dat prilejul întîlnirii celor prezenţi acolo cu opera a trei artişti importanţi: Ştefan Bertalan, Florin Mitroi, Ion Grigorescu.   Există tendinţa, în toate tipurile de analiză făcute fenomenului cultural anterior anului 1989, de a-l discuta din perspectiva unor reacţii de natură politică şi socială faţă de perioada respectivă – ca atitudine, şi mai puţin ca experienţă plastică, în cazul nostru. Expoziţia deschisă recent la Mogoşoaia m-a determinat să mă gîndesc la ceea ce s-a petrecut în anii ’80, în domeniul artelor plastice, şi să constat că ideea pe care o transmite nu a fost atît de singulară, aşa cum sîntem acum tentaţi să credem. Tendinţa unui radicalism – aplicarea unor teorii reale asupra unui fenomen care a fost mult mai complex în dezvoltarea lui – are riscul de a trece peste evenimente importante ce ar merita să fie amintite. Din păcate, în acei ani, problema emigrării a fost un fapt real, mai ales în rîndul intelectualităţii. La fel de adevărată a fost retragerea în […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }