ARTE VIZUALE. Despre Joz¡e Plec¡nik, yuppies si granite.
Manifesta 2000 vazuta de „EU-citizens“ si de „others“
- 05-09-2000
- Nr. 28
-
Mădălina DIACONU
- Arte
- 0 Comentarii
Trecatorul care traverseaza in vara aceasta Tromostovje („Trei poduri“) din Ljubljana va avea sentimentul ca in centrul orasului s-a instalat un aeroport: cele doua poduri pietonale laterale poarta indicatoare ca la traversarea granitelor nationale, „EU-Citizens“ si „Others“. Tromostovje – punte intre Europa Centrala si Balcani – a fost transformat de tinara artista S¡ejla Kameri´c intr-un model al granitei Schengen. Lucrarea sa face parte din cea de-a treia editie a Bienalei Europene de Arta Contemporana Manifesta, care se desfasoara intre 23 iunie si 24 septembrie in capitala Sloveniei si reuneste 59 de artisti si grupuri sub genericul „Borderline Symptoms – Energies of Defence“. Ca artista din Bosnia-Hertegovina, autoarea stie ce inseamna o viza si ca „granitele nu se afla doar in mintea noastra, ele sint fapte“. S¡ejla Kameri´c: „Daca vreau sa intru in Slovenia, am nevoie de viza, pe care o pot obtine doar daca ma aflu intr-o vizita de afaceri sau daca primesc o invitatie de la un prieten. La granita cu Slovenia intru pe poarta cu semnul «Others». Cind slovenii calatoresc in alte tari europene, ei sint cei care trebuie sa foloseasca semnul «Others» la granita. Asadar altii sint de fiecare data «Others».“ Si mai departe: „Oare granita este […]