ARTE VIZUALE. Diego Rodriguez de Silva la Bucuresti

  • Recomandă articolul
Incepind cu 1954, Picasso a revizitat cu fascinatie iscoditoare galeria clasicilor picturii europene, deloc intimplator, in momentul de apogeu al curentelor abstractioniste. S-a vorbit despre un soi de canibalism simbolic in dezosarea si digerarea motivelor din pinze celebre ale marii picturi de muzeu. Seriile exploratorii inspirate de Velázquez, Delacroix, Monet au insemnat testarea, pe un subiect tabu, a formulei picassiene de a intelege figurativul. Picasso a fost absorbit foarte de timpuriu de capodopera lui Velázquez Meninele, o adevarata „teologie“ a picturii, tablou-parabola prin rasturnarea rolurilor privitor-privit. Iata ca, la o jumatate de veac distanta, istoria este repovestita telescopat, adica Pablo alaturi de Diego si de infante, intr-o impecabila compozitie de print-art, semnata, din Germania, de sculptorul de origine romana Peter Jacobi. Caci o doña a picturii romanesti, Simona Runcan, frematind de peste trei decenii in fata misterului Meninelor, a facut reverente colegiale unei suite de artisti romani din toate generatiile, spre a-l vizita pe Velázquez. Este titlul generoasei, interesantei si surprinzatoarei oferte expozitionale de la etajul trei al Galeriei Artexpo a Teatrului National. Vizitatorul este poftit la un placut si tonic arpegiu pe un inventar figurativ deja stiut: tabloul de aparat aulic, cu infantele buclate in crinoline, cu pictorul, piticul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }