ARTE VIZUALE. Doi conducători de cvadrigă

  • Recomandă articolul
Venit de dinainte de 1989, proiectul exemplar Auriga al tînărului critic de artă, acum istoric de arhitectură parizian Carmen Popescu propunea celor patru congeneri sculptori, Mircea Roman, Octavian Pîrvan, Darie Dup, Aurel Vlad, revizitarea unui canon superb al statuarei Mediteranei clasice, bronzulConducătorului de cvadrigă. Expoziţia şi caietul catalog, cu eseuri diverse, s-au înfăptuit sub egida Atelierului 35, în 1990. Cele patru piese au fost memorabile prin creativitatea polimaterică şi libertatea histrionică a citatului. Au devenit imediat patrimoniu muzeal pentru viitorul MNAC.   Primăvara calului de lemn/ metal din 2014 îi aduce pe simeze, la diferenţă de patru zile (23 şi 27 martie), pe doi dintre protagoniştii de atunci, devenind, începînd cu 1990, formatori la Catedra de sculptură a Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti. Aurel Vlad îşi intitulează expoziţia de la 60 de ani (Ne)Liniştea, concepută pentru Galeria Simeza, iar Darie Dup a instalat, la 55 de ani, un Axis Mundi la Cuhnia Palatului Mogoşoaia. Ambele partituri expoziţionale au coerenţa unei demonstraţii de etapă matură, iar între ele se lansează o uşoară polaritate. Arhivate vizual, dau proba unui balans între strategia de plin/gol, de conceptualist-minimal-documentarist contrapus figurativului robust-pletoric. Aurel Vlad optează deliberat pentru un recital în material atipic, tabla de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }