ARTE VIZUALE. Doua orizonturi

  • Recomandă articolul
Galeria „Orizont“ a gazduit consecutiv expozitiile „de etapa“ a doi artisti (si asistenti universitari) care se gasesc, dupa o schema de sonata, pe un interval al „dezvoltarii“ temelor. * * * Gombrich a propus cindva ca metodologie de citire a modernitatii vizuale, un dispozitiv din sticla polisata care sa fie asezat peste o pictura academista, astfel ca formele sa se estompeze si privitorul sa fie obligat sa refaca o imagine voalata. Scopul este acela de a stimula proiectarea asupra operei a unei anumite „forte vii“, pe care arta moderna o pretinde privitorului. George Moscal, un exersat pictor biomorf-gestualist dar si cu indicii de bun analist al unui motiv tratat serial, a polisat de aceasta data o lupa. El „redimensioneaza“ (este titlul generic al expozitiei dar si titlul majoritatii pinzelor), adica dilata un semn expresiv din notatiile plastice ale unei calatorii venetiene de documentare. Iar „forta vie“ ii este oferita, nu ceruta privitorului, printr-un repertoriu de procedee morfologice pe care George Moscal le stapineste „con larghezza“. Pinzele sale mari suporta doua focalizari de citire: distanta si detaliul. Discul unui capac de fintina, element transant, desenat in amanuntime, migreaza in cadrul tabloului cu taieturi abile, din retorica afisismului. In subsidiar insa descifram […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }