ARTE VIZUALE. Exuberanţă, vitalitate şi sentimentul modei

  • Recomandă articolul
În urmă cu cîţiva ani, am găsit sprijin pentru a prezenta în paginile revistei Observator cultural un important domeniu al creaţiei contemporane, adesea lăsat în umbră de virtuozitatea celorlalte arte care participă la spectacol: scenografia. Primul creator de marcă prezentat, în ceea ce am dorit să fie rubrica „Scenografi români“, a fost Vittorio Holtier, urmat de Irina Solomon, Puiu Antemir, Maria Miu, Dragoş Buhagiar, Ştefania Cenean. În 2007, Fundaţia Ileana a organizat – cîştigînd prin PROMOCULT – participarea României la Quadrienala de Scenografie şi Arhitectură de Teatru de la Praga, a iniţiat primul site dedicat scenografilor români profesionişti, www.romanian-scene-designers.org, realizînd, în 2008, primul concurs de lighting-design de teatru pe plan naţional (Premiul CEZ), în ambele ocazii Observator cultural fiindu-ne partener. Ne întoarcem astăzi cu un text despre scenografa Teatrului Bulandra, Nina Brumuşilă, în speranţa că vom reveni cu altele despre remarcabilii artişti ce ilustrează scenele teatrelor din România (L. B.-B., director al Fundaţiei Ileana).   Exuberanţă, vitalitate şi sentimentul modei – sînt coordonatele care definesc cel mai bine stilul artistic al scenografei Nina Brumuşilă. Costumele, obiectele create de domnia sa au prestanţă, dar şi discreţie, adică acele calităţi care se cer, poate, în primul rînd, obiectului teatral, obiectului de spectacol. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.