ARTE VIZUALE. Galeria de artă ca meșteșug
Interviu cu Marian IVAN, Galeria Ivan
- 17-02-2012
- Nr. 612
-
Iulia POPOVICI
- Arte
- 0 Comentarii
Marian Ivan e omul din spatele Galeriei Ivan din București și cel care știe mai mult decît orice manual de istoria artei în România despre lucrările Getei Brătescu. A devenit galerist din pasiune și este, în ultimii ani, unul dintre numele cele mai demne de încredere atunci cînd vine vorba despre piața, adeseori atît de volatilă, a artei contemporane românești. Întîi de toate, povestește-ne cum ai devenit galerist. De fiecare dată cînd sînt întrebat asta, îmi aduc aminte de Bruno Brunnet de la Contemporary Fine Arts. El răspundea că s-a apucat de galerie pentru că era chelner și se plictisise (ceea ce, în parte, e adevărat). Eu n-am fost chelner niciodată (nu știu de acum încolo…), ceea ce văd ca pe un handicap, să fii chelner înseamnă să te poți descurca în orice situație, dar eu am o reținere… Am avut de mic o atracție față de artă, dar vin dintr-o familie simplă, ai mei erau mai preocupați să am o meserie. Am avut un profesor de muzică, extrem de talentat, care mi-a dat ca premiu o carte, o am și acum, de Introducere în artele plastice. Am citit-o și fiecare imagine mi s-a întipărit în cap, eram fascinat. […]