ARTE VIZUALE. Galeria de artă ca meșteșug

Interviu cu Marian IVAN, Galeria Ivan

  • Recomandă articolul
Marian Ivan e omul din spatele Galeriei Ivan din București și cel care știe mai mult decît orice manual de istoria artei în România despre lucrările Getei Brătescu. A devenit galerist din pasiune și este, în ultimii ani, unul dintre numele cele mai demne de încredere atunci cînd vine vorba despre piața, adeseori atît de volatilă, a artei contemporane românești.   Întîi de toate, povestește-ne cum ai devenit galerist. De fiecare dată cînd sînt întrebat asta, îmi aduc aminte de Bruno Brunnet de la Contemporary Fine Arts. El răspundea că s-a apucat de galerie pentru că era chelner și se plictisise (ceea ce, în parte, e adevărat). Eu n-am fost chelner niciodată (nu știu de acum încolo…), ceea ce văd ca pe un handicap, să fii chelner înseamnă să te poți descurca în orice situație, dar eu am o reținere… Am avut de mic o atracție față de artă, dar vin dintr-o familie simplă, ai mei erau mai preocupați să am o meserie. Am avut un profesor de muzi­că, extrem de talentat, care mi-a dat ca premiu o carte, o am și acum, de Introducere în artele plastice. Am citit-o și fiecare imagine mi s-a întipărit în cap, eram fascinat. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }