ARTE VIZUALE. Lil Picard şi contracultura

  • Recomandă articolul
Lil Picard a reprezentat un amestec neobişnuit între avangarda europeană şi americană, combinînd rafinamentul citadin al unei intelectuale berlineze a anilor ’20 şi ’30 cu boema americană a anilor ’50 şi arta feministă emergentă a anilor ’60. Scrierile sale critice au conturat o legătură culturală între artiştii americani şi cei germani şi au ajutat la educarea publicului acestora. Dar ea a fost şi o artistă care s-a afirmat prin propriile sale forţe, care apela la forţa happeningului şi a performance-ului, precum şi o poetă care a explorat subteranele artei experimentale – după cum arată şi însemnarea de pe una dintre sculpturile ei: „În Diviziune şi Contrast rezidă Armonia sub mantia colorată de lumină“. Această expoziţie, de mult aşteptată, formată din 70 de lucrări, alcătuită de Kathleen A. Edwards, prim curator la University of Iowa Museum of Art, îmi aminteşte de Lil, cea pe care am cunoscut-o personal: ironică, sarcastică, creativă şi talentată, cum a fost întreaga ei viaţă, ce s-a întins aproape un secol întreg. Aici, la Grey Art Gallery NYU, accentul este pus pe picturile-colaj şi sculpurile-instalaţii într-o bine documentată şi binemeritată retrospectivă. În tinereţe, Lil Picard a luat lecţii de balet şi de canto cu mama scriitorului dadaist […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }