ARTE VIZUALE. Meninge și miceliu

  • Recomandă articolul
Desenul fantasmatic a devenit un fapt cotidian pentru Dragoș Pătrașcu. Și-a autografiat biografia. De peste un deceniu și jumătate, profesorul universitar ieșean (n. 1954) a prospectat ductul grafic într-o mixtură instabil-obsedantă în seria amplă a Notelor despre linie. Eleganța extrem orientală alături de turbulența prolifică pot alimenta demonia desenului ca stare secundă de configurare vizuală. Dragoș Pătrașcu poate umple tulburător spații „cali“-grafiind, în plan sau în volum, curgerea unui traseu de energie prin linie. A obținut o acuitate de ac hipodermic și o ușurătate de borangic care poate răsuci linear orice fel de anatomie – de la pletoricele nuduri feminine, la atelaje mecanoide, hibridizări zoologice sau aglomerări spațiale piranesiene. Numele lui înseamnă, de trei decenii, în unghiul nord-estic al hărții țării, o temeinică dezvoltare a carierei artistice. A acumulat cu tenacitate, devenită plăcere, toate tertipurile graficii și gravurii. A obținut o subtilă grifă personală și un repertoriu imaginar, bun colonizator de noi realități, cum ar fi proiectul de desen-instalație inspirat de signalectica pariziană. Căci artistul s-a raportat, cît i-a fost cu putință, la mediile artistice internaționale. În același timp, a respectat și a cultivat aproape filial nume sigure ale graficii românești contemporane, începînd cu Chirnoagă, Alexi, Erceanu, Mircia Dumitrescu.   […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }