ARTE VIZUALE. „Mi-au trebuit vreo 30 de ani pentru a scăpa de perfecţiunea tehnică“

Dialog cu Maxim DUMITRAŞ

  • Recomandă articolul
  Talentul incontestabil al lui Maxim Dumitraş este acela de a crea instituţii vii, ce poartă nume precum Muzeul de Artă Comparată, Art Forest, ori acela de a apropia artişti – chiar dacă aceştia sînt de diferite culori sau şcoli de gîndire artistică – şi, mai ales, de a alcătui cu pricepere una dintre convingătoarele scene alternative ale artei contemporane româneşti. Maxim Dumitraş are un destin artistic fericit, împlinit şi bogat în opere. Poţi vedea asta din uşurinţa cu care realizează, de peste 18 ani, manifestări artistice, din naturaleţea cu care se exprimă, de peste 30 de ani, în orice material, de la piatră pînă la hîrtie. Iar demonstraţia sa decisivă este hotărîtă de meşteşug, atribut destul de puţin prezent printre formele artei contemporane, devenit în sine o formă de frumuseţe a artei lui Maxim Dumitraş. După trei decenii de creaţie artistică, Maxim Dumitraş consideră că „uneori e suficient un semn“ pentru a reprezenta ceva, preferînd să rămînă aproape de dealuri, în Sîngeorz-Băi, deşi îşi realizează cele mai multe opere în străinătate.   După 30 de ani de creaţie artistică, regreţi ceva încă nerealizat   Regretele ar fi că am multe lucrări în străinătate, iar în România, foarte puţine, şi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }