ARTE VIZUALE .O eleva a lui Bourdelle: Margareta Cosaceanu-Lavrillier

  • Recomandă articolul
In 1928, cu un an inainte de a muri, Antoine Bourdelle isi impartea timpul intre atelierul din cartierul Montparnasse (Impasse du Maine azi Impasse Bourdelle) si salile de clasa de la Académie la Grande Chaumière1, unde dadea lectii de sculptura si efectua corecturi. „Corecteaza mereu, vesel, plin de verva, povestind, sfatuind. Circula printre schele. Plin de solicitudine, de grija pentru fiecare, ca si cum toti elevii ar fi fost copiii lui. Orice il intereseaza despre ei, munca lor, progresele lor, soarta lor. Uneori il mai cearta pe cite unul dintre ei cu blindete, dar ii stimuleaza tot timpul“, consemneaza intr-o inedita evocare despre Bourdelle Otilia Cosmuta-Bölöni alias Sándor Kémeri2, prietena cu Anatole France si cu Brancusi, admiratoare plina de subtilitate a lui Bourdelle. In volumul intitulat Visage de Bourdelle, cu ocazia vizitei pe care o face impreuna cu artistul-fotograf Andrei Kertész la atelierul maestrului, Otilia Cosmuta aminteste ca alaturi de sotia sculptorului, Cleopatra Bourdelle, model si manager devotat, au fost primiti in atelierul din Montparnasse de o tinara pereche de sculptori, André Lavrillier si Margareta Cosaceanu: „Dessausse si Kertész s-au indreptat spre atelierele din interior. Am vrut sa-i urmez, dar Bourdelle m-a oprit: «Prietena dumitale, Cosaceanu, doamna Lavrillier, lucreaza acolo […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }