ARTE VIZUALE. Pe urmele gravurii

  • Recomandă articolul
Bienala Internaţională de Gravură Expe­rimentală, ajunsă la a V-a ediţie (8 decembrie 2012 – 28 februarie 2013), este o realizare extraordinară în care se îmbină forţa şi talentul unor tineri entuziaşti, dar şi tradiţia artei denumite gravură, veche de cînd lumea, şi a unei instituţii care face posibil acest eveniment: Centrul Cultural  „Palatele Brâncoveneşti“, Mogoşoaia.   Anul acesta, organizatorii şi-au propus ca bienala să răspundă la cîteva întrebări, esenţiale, aş zice eu, pentru gravura contemporană. Expoziţia principală de la Centrul Cultural „Palatele Brâncoveneşti“ se află sub semnătura curatorială a britanicului Richard Noyce, cunoscut scriitor din zona artistică, expert în domeniul gravurii, care și-a dedicat peste treizeci de ani de activitate acestui domeniu. Prin cărţile sale, ultimele două de succes, Printmaking at the Edge (2006) şi Critical Mass – Printmaking Beyond the Edge (2010), dar şi prin alte texte critice şi publicaţii în reviste de specialitate, încearcă să scoată gravura din rîndul meseriilor, aşa cum era ea vazută în trecut, şi s-o plaseze în rîndul artelor. El explică în catalogul expoziţiei felul în care a făcut selecţia artiştilor: „Deciziile nu au fost simple, am selectat şapte femei şi opt bărbaţi, acest lucru este evident. Şapte dintre artişti trăiesc în ţări din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }