ARTE VIZUALE. Pictura & Co
- 01-08-2000
- Nr. 23
-
Aurelia MOCANU
- Arte
- 0 Comentarii
Doua sali mici gazduiesc cite o expozitie de pictura demna de luat in seama pentru calitatea de autenticitate si coerenta a unor cercetari personale. La Caminul Artei-parter, Iulian Vartopeanu, ceramist, capteaza in citeva pinze si citeva instalatii (suspendat „calteriene“) procese biomorfe intr-o clipa de liniste a schimburilor lente. Botul de lut, generic, cel arghezian isi cauta sinapsele. Aceasta sensibilitate optica la echilibre in devenire se converteste in pinze drept calitate-cromatica, finete a dozajului tusei, surdina a inteligentei analitice. Iulian Vartopeanu trebuie urmarit in laboratorul lui, interesant segmentat intre pictura si ceramica, cu ocheanul intors, de la distanta, pentru a nu-i tulbura delicata transcriere a seductiei organicului in semn plastic. La Hanul cu tei, mica galerie cubica este expandata de pictura materista a lui Mihai Falcoianu. Designerul din el, credem, isi spune cuvintul in bunele taieturi de registru median pe care pinzele acestui discret dar decis pictor le contin intre marile densitati de pasta si de efect caloric al tonurilor. Doua mostre de dinamica tasista, cu filiatie Dubuffet, fac contraponderea „stelelor“ majoritare, mari pinze compuse axial, pentru a ordona in rezervari geometrice o magma telurica, provenita din peisagism geologic. Falcoianu coleaza, razuie, depune, efaseaza straturi de consistente felurite si totusi mentine […]