ARTE VIZUALE. Simeza nostra si portretul curatorului la tinerete

  • Recomandă articolul
Expozitia deschisa zilele acestea la galeria bucuresteana Simeza este inscrisa intr-un proiect initiat de sectia de critica de arta a Uniunii Artistilor Plastici, prin care spatiile galeriilor acestei institutii sint rezervate curatorilor si nu artistilor (unul dintre spatiile de desfasurare a acestui proiect, Caminul Artei – etaj, a gazduit expozitia Padurea din frumoasa adormita, curator: Aurelia Mocanu, care a fost prezentata intr-un numar anterior al Observatorului cultural). Pe tema curatorilor si a rolului lor s-a zimbit mult, dar s-a si scris serios, unul dintre primele numere ale revistei Artelier fiind rezervat in intregime acestui subiect. De la expozitiile asistate sau doar inaugurate printr-o sofisticata formula elogiatoare pina la insistenta de a inventa titulaturi haioase pe afis si invitatie, precum „curator al Radiodifuziunii romane“, de la ambitia de a stirni curente teoretice, miscari si grupuri, pina la pasiunea de a vizita ateliere, artisti si lucrari, de la joaca de a gasi vecinatati interesante intre lucrarile aceluiasi perete pina la efortul de a afla surse financiare pentru participarea romaneasca la manifestarile internationale – toate aceste situatii au fost si sint traversate de criticul de arta/artistul „exhibat“ drept curator. Prin urmare, freelancer ori angajat/afiliat unei galerii sau unui muzeu, curatorul este, rind pe […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }