ARTE VIZUALE. Welcome

la o fereastra desenata spre Wisconsin

  • Recomandă articolul
„Perspectiva este un cuvint latin si inseamna «sa vezi prin». […] Se pot vedea numai acele lucruri pe care le poate ajunge vederea. Acolo unde vederea nu poate ajunge cu ajutorul liniilor drepte, lucrurile nu pot fi vazute. […] In acest domeniu socotesc ca lucrurile cumpatate sint cele mai frumoase.“ Din astfel de Hrana a ucenicului pictor si din tratatele scrise de Dürer acum aproape 500 de ani s-a decantat, cu vremea, o sensibilitate germanica asupra geometriei spatiului. In secolul XX, hrana oricarui ucenic aflat pe aceasta filiatie are la baza, indiscutabil, cursurile introductive ale Bauhaus-ului. De aici, de unde „mai putin inseamna mai mult“, va aduce Joseph Albers, prin exilul sau in Statele Unite, directia rationalismului si a constructivismului in arta nord-americana. Absorbit mai ales de Constelatiile structurale din desenele lui Albers (cel care-si intitula in 1969 patratele concentrice: „A rose is a rose“), tinarul profesor-artist Kevin Brady recurge la privirea „cumpatat“ düreriana asupra cotidianului celui mai apropiat lui. Rigorile desenului perspectival sint aplicate cu o variabila regie de clar-obscur la un colt de incapere cu fereastra intredeschisa, la o masa simpla cu scaune pliabile din sala de curs, la palierele unei scari, la un subsol aglomerat de mobilier […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }