ARTE VIZUALE. Zootopia si gradinile domnesti

  • Recomandă articolul
Regalitatea imaginata de om despre el insusi in raport cu natura a fost detronata demultisor. I-a mai ramas maimutei ginditoare demnitatea de a imparti aceasta lume cu celelalte animale. In columbarele de beton ale aglomerarilor de detronati din natura mai exista minuscule locuri de cult pentru instinctul jivinelor. Intre hranirea si somnul animalelor de companie se poate contempla, e drept domesticita, saga trairilor si expresivitatilor unui necuvintator. De o vreme incoace si cu o transanta autenticitate, Carmen Rasovszky isi alimenteaza emotiile fata de plasticitatea formelor, contemplind istoria unei familii de pisici. In ultima sa expozitie din 1999, Shakti – zeitate hindusa felina – pisica se modula in fiecare imagine drept forma imprevizibila intre tensiune si repaus, placiditate si cruzime, empatie aristocratica si seductie de alcov. Un pretios, dar putin cunoscut condei din miezul veacului scurs, Romulus Dianu, ne introduce astfel pisica in Fauna sa bufona: „Inrudita cu Egiptul si cu feeria geometriei euclidiene, cu Nilul si cu Ptolemeii, cu Leul si cu toate felinele din spita Cleopatrei, Pisica dispretuieste pe om. Se zice despre ea ca da prea putin, in timp ce ciinele da prea mult“. Dar iata ca desenatoarea Carmen Rasovszky a stiut sa mai ia „inca“ ceva de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }