ARTE VIZUALE/MUZEELE LUMII. Ca d’Oro

  • Recomandă articolul
Veneţia de astăzi, cuprinsă de o extenuantă euforie, îţi poate produce impresia unei ambarcaţiuni supra-aglomerate – un splendid bucintoro, decupat dintr-o pînză de Canaletto, luat cu asalt de cohorte de turişti (printre care te numeri tu însuţi) nerăbdători să verifice toate locurile comune despre luxurie, amor şi artă. Avînd a străbate aceleaşi, puţine şi strîmte stradele cu nume inconfundabile (calle, salizzada, riva, fondamenta), te afunzi în fluxul mulţimii care te poartă, invariabil, de la Rialto la Piazza San Marco şi, mai departe, la Galleria dell’Accademia sau Punta della Dogana. Într-o mai mare măsură decît vitalitatea de bazar, te surprinde acalmia în care sînt învăluite, adesea chiar în proximitatea mareelor turistice, locuri mirabile precum Ca’ Rezzonico, Palazzo Fortuny, Fondazione Querini Stampalia, Ca’ Pesaro sau o sumedenie de alte palate mai mult sau mai puţin cunoscute. Fiecare dintre ele depozitează fragmente din fiinţa Serenissimei, îi reverberează strălucirea trecută. Nici unul însă nu atinge frumuseţea filigranată pe care o etalează Ca d’Oro. Această veche reşedinţă patriciană, cu titulatura iniţială „Palazzo Santa Sofia“, a aparţinut ilustrei familii Contarini, ce a dat Veneţiei nu mai puţin de opt dogi. Înfăţişarea şi amplasamentul răspund, prin urmare, unui program de reprezentare bine stabilit, ce pare a particulariza, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }