„Asta ma consider: un hedonist profesionist“ (II). Interviu cu Alex. Leo SERBAN

  • Recomandă articolul
Prin anii ’80, snobam cinematograful comercial Cind ai inceput sa te preocupi profesionist de film? Totul s-a intimplat dupa ’90. Chiar daca pina atunci mai scrisesem despre diferite filme pe care le vedeam. Dar acele notatii nu erau decit niste impresii de spectator. Am inceput sa scriu in ’90-’91, dar nu cronici, ci eseuri, mai degraba. Cronica e un gen dificil. Pentru mine, cronica ideala este un aforism. Adica sa reusesti sa comprimi ceea ce inseamna filmul acela pentru tine, ca spectator, intr-o fraza. Exista un lucru foarte important pe care l-am cistigat in timp. Prin anii ’80, cind mergeam regulat la Cinemateca, nu mizam decit pe filmele mari, de autor. Oarecum snobam cinematograful comercial, chit ca uneori imi placea. Cu timpul insa, m-am deschis foarte mult spre acest gen de cinematograf si acum am ajuns sa impart filmele in filme bune si filme proaste. Nu conteaza nici genul, nici cine le-a facut. Exista filme total ratate ale unor regizori foarte mari, dupa cum exista filme foarte bune ale unor regizori considerati mediocri. Conteaza produsul. Acesta e un lucru pe care multi nu vor sa-l accepte. De cite ori un regizor mare scoate un nou film, toti se simt obligati […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }