Aurelian-Octav Popa şi prima audiţie
- 12-02-2009
- Nr. 461
-
Mihai COJOCARU
- Arte
- 1 Comentarii
Aurelian-Octav Popa se identifică atît de puternic cu clarinetul, încît simpla menţionare a specialităţii pare tautologică. Aflat de peste cincizeci de ani pe scena muzicală, a declanşat mode, iar isprăvile sale au intrat în folclor. Departe de a-şi construi un atu din longevitate, muzicianul continuă să surprindă, mereu în mişcare. Pentru Aurelian-Octav Popa excelenţa artistică nu este decît un instrument de lucru, o premisă. Îl descoperi introducînd încă o lucrare din imensul repertoriu care i-a fost dedicat de compozitori din toată lumea. Sau în recitaluri mixte, improvizînd între două poezii recitate de Ion Caramitru şi Valeria Seciu, alături de care cîntă de multă vreme. Îl întîlneşti întîmplător şi îl găseşti mereu în formă, cu proiecte ce stau să înceapă. Ultima dată a prezentat în primă audiţie în România Concertul pentru clarinet şi orchestră de Frantisek Kramar, în serile Filarmonicii „George Enescu“ din 5 şi 6 februarie, cu Jin Wang la pupitrul dirijoral. Cine se află în spatele lucrării? Creator activ în jurul lui 1800, Kramar este astăzi unul dintre iluştrii necunoscuţi ai istoriei muzicii. În umbra lui Mozart, Haydn şi Beethoven, nimeni nu mai poate revendica un loc în distribuţia finală a clasicilor. Paradoxal, tocmai trecerea timpului salvează contextul. Într-o […]
O cronica bine scrisa, cu informatii interesante si care aduce, datorita limbajului, un aer ceva mai proaspat in contextul imbacsit si zaharisit al cronicii muzicale romanesti. Va felicit!