Aventuri in lumea de pe hard disk
- 27-08-2000
- Nr. 27
-
Catalin MIHAILA
- ÎN DEZBATERE
- 0 Comentarii
Marea revelatie a sfirsitului de mileniu in materie de jocuri video o reprezinta mariajul acestora cu Internetul. Producatorii de jocuri au simtit nevoia crearii de produse care nu numai ca sint disponibile pe Internet, ci mai mult, aici este locul unde ele sint rulate. Inertia pietei de jocuri video, datorata ezitarilor editorilor de a investi in proiecte prea indraznete, s-a tradus in ultimii ani in lansarea unui numar impresionant de sequel-uri, productii care incearca continuarea unui joc de succes, de obicei insa fara a reusi sa se ridice la nivelul acestuia. Producatorii incearca astfel sa stoarca pina la ultima picatura lamiia unui imens succes de casa lansind jocuri idioate care sint cumparate numai pentru ca pe coperta este scris un nume sonor (vezi cazul Gundam Century, sequel al succesului mondial Starcraft Broodwar). Pe linga sequel-uri exista si un mare numar de clone. Case mai mici de productie incearca sa imite reteta succesului marilor companii si dau pietei produse foarte asemanatoare cu ale acestora, insa din care lipseste je ne sais quoi-ul primelor. Este cazul lui Blood 2, Soldier of fortune, Kingpin, toate shooter-e de tip first person view excelent realizate insa slabe succese de casa in raport cu cel al […]