Beţie pe acoperişuri şi poli de linişte la sol. Linz ’09

  • Recomandă articolul
La întrebarea cum s-a ajuns ca tocmai un oraş pronunţat industrial precum capitala Austriei Superioare să fie desemnată Capitală Culturală Europeană (alături de Vilnius) în acest an se invocă, de obicei, festivalul internaţional Ars Electronica, existenţa unei Universităţi de Artă şi dezvoltarea unei scene artistice tinere şi dinamice în ultimii ani, care – spre deosebire de alte oraşe mai tradiţionale, precum Salzburgul – nu se sfieşte să experimenteze concepte artistice inovatoare. Acest profil este confirmat de unul dintre proiectele lansate în acest an prin manifestul denumit Carta de la Linz, în care se anunţă, nu fără oarecare emfază: „Linz este primul oraş din lume care pune acustica pe tapetul politic“, fiind declarat „Oraş de ascultat“ (Hörstadt). Textul Cartei, care se bucură de susţinerea unor personalităţi ale vieţii culturale, precum dirijorul Franz Welser-Möst, pianistul Rudolf Buchbinder sau preşedinta Festivalului de la Salzburg, Helga Rabl-Stadler, a fost aprobat la începutul acestui an de consiliul municipal şi se referă la designul acustic al oraşului, mai precis la măsurile ce pot fi luate pentru a promova „diversitatea acustică“, dar şi pentru a reduce poluarea sonoră în spaţiul public, prin procese de planificare edilitară şi a infrastructurii (spre exemplu, prin construirea unor faţade neregulate care […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }