Bienala de Arta de la Venetia: intre succes si denigrare

  • Recomandă articolul
Reintors acasa dupa o saptamina de Bienala venetiana fierbinte (43o), umeda (85%) si aglomerata (7000 de vizitatori/zi), m-am apucat imediat de scrierea unui text care sa reflecte cit mai coerent complexitatea debordanta a evenimentului. Estimp vine unul la mine si-mi zice: „Dar cu cele doua articole din Ziua cum ramine?“. Apoi imi pune pe masa patru file extrase de pe pagina de Internet a ziarului. Unul cu titlu lugubru-lacustru: Moartea la Venetia si Bienala (20 iunie) si altul mai senin: Arta invirtelii la Venetia (24 iunie), ambele cu specificatia: Corespondenta din Franta de la Gina Dinu. Este limpede c-am incurcat-o, asa ca trebuie sa intrerup textul de baza ca sa „raspund“. Prima problema care ma apasa este numele. „Cum, nu stiti cine este dna Gina?“, ma intreaba R.B. la telefon. Nu stie nici el. Nu stie nimeni. La urma urmei, nu are importanta, conteaza ce si cum scrie, or textul este pur si simplu o ne-bu-ni-e! Rid de unul singur ca un prost. Apoi nu mai rid. Daca cineva chiar crede ceva din cele scrise de dna Gina? Cum ramine cu o „Bienala jubiliara de exceptie“ sau cu „succesul incontestabil al participarii romanesti“ si cu alte euforii de acest gen? […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }