Bienala de teatru de la Venetia

  • Recomandă articolul
Cind scriu acest rinduri, in presa din Italia sint in toi polemicile privind oportunitatea continuarii Bienalei de la Venetia, considerata fie refractara noilor tendinte si curente artistice, fie prea elitista, cum considera de pilda Franco Zeffirelli. Primarul Romei, Walter Veltroni, a si luat hotarirea organizarii in octombrie a unei manifestari internationale cinematografice care sa sfideze Bienala de Film de la Venetia (a se vedea articolul Danei Enulescu, Roma sfideaza Venetia, din Observatorul cultural nr. 72/2006), iar Vittorio Sgarbi, noul asesor pentru cultura al orasului Milano si cunoscut critic de arta, declara: „Vreau sa fur Venetiei Bienala de Arta. Ultimele editii au demonstrat autosuficienta, inadecvare la limbajele moderne, un fel de schizofrenie. Visez la Bienala de la Milano, un Babel in care toate limbajele isi vor gasi locul de exprimare“. Ce e drept, fata de primarul Venetiei, filozoful Massimo Cacciari, care are de luptat an de an cu „smulgerea“ de la statul italian a unor fonduri suplimentare absolut necesare Bienalei traditionale, superindustrializatul Milano va oferi proiectatei Bienale de la umbra Domului fonduri generoase, din surse private. Pina una alta, in Laguna continua sirul Bienalelor: dupa cea de dans, tocmai s-a incheiat cea de teatru. Vor urma, la sfirsitul lunii, filmul, iar […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }