BIFURCAŢII. Învăţămîntul merge spre bine

  • Recomandă articolul
În învăţămînt, mai toată lumea e nemulţumită de ceva, iar vina e exclusiv a altora. Profesorii din universităţi spun că studenţii vin din ce în ce mai slab pregătiţi din liceu; profesorii de liceu identifică răul în gimnaziu, unde nu se mai face carte ca lumea, şi „pe ce să clădeşti“ dacă baza e proastă? Iar profesorii de gimnaziu dau vina pe învăţămîntul primar, care nu mai formează copii cu deprinderi temeinice de citire şi scriere, despre calcul nici nu mai poate fi vorba. Aici şirul se stabilizează, încă nu am auzit învăţători probozindu-i pe educatorii din grădiniţe. Printre problemele recurente invocate: programe proaste, neaduse la zi, aglomerate; profesori slab pregătiţi; intruziunea părinţilor (care cer şi impun ce le trece prin cap) sau, dimpotrivă, slaba implicare a părinţilor, cărora puţin le pasă de educaţie etc. Îmi face plăcere să anunţ aici că, măcar în parte, toate aceste probleme încep să-şi găsească o fericită rezolvare. Spun „toate“ pentru că vestea bună vine, aşa cum se cuvine, de la şcoala primară – dacă pe-asta o punem pe picioare, restul vine de la sine. Vestea am aflat-o din numărul 5 al InfoCons, ziar independent (de cine?) al Mişcării de Protecţia Consumatorilor din România. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.