BIFURCATII. Viitorul suna bine

  • Recomandă articolul
Toti cei care cunosc invatamintul universitar american au intilnit urmatorul paradox. Pregatirea la nivelul licentei (undergraduate) este, la ei, mult inferioara celei din Europa (ma refer la universitati obisnuite, nu la Les Grandes Ecoles franceze, la Oxford si alte citeva) mai ales celei din Europa de Est, americanii fiind obligati ca, in primul an macar, sa completeze, de fapt, liceul, luind si cursuri foarte elementare de cultura generala, nespecializate. Cu toate acestea, odata intrati in programele de master si doctorat (graduate), studentii americani recupereaza surprinzator de repede si ajung, multi dintre ei, sa faca teze foarte bune. Si nu e vorba numai despre universitati dintre primele zece, nu, chiar si universitatile mai slabe se descurca bine. E un fapt: in afara doctoranzilor asiatici sau din Europa de Est, chiar si studentii americani, scoliti acolo, ajung sa faca doctorate foarte bune. Cum reusesc? Trebuie sa fie ceva mai mult decit excelenta dotare a laboratoarelor, bursele generoase si, in general, conditiile bune de lucru – care, insa, contribuie enorm la succes. Cred ca ceea ce conteaza in primul rind este un mod complet diferit de al nostru de a concepe procesul de invatamint. La noi se cultiva, pagubos, exclusiv elita. in liceu, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }