Boli cronice ale invatamintului romanesc
- 27-10-2005
- Nr. 292
-
Doina IOANID
- Editorial
- 0 Comentarii
Despre invatamint s-a scris mult si s-a dezbatut la fel de mult. S-au dat legi, regulamente, toata lumea a incercat sa vina cu cite o idee, care mai de care mai novatoare, care sa ne ajute sa facem fata standardelor europene, iar in curind vom avea si o lege a calitatii. S-ar putea spune prin urmare ca lucrurile s-au urnit, ca toate vor fi bune si frumoase. Din pacate, sintem departe de a fi pe calea cea buna. In primul rind pentru ca nu poti face invatamint de calitate fara un buget decent. Subfinantarea atrage dupa sine o multime de probleme. Tinerii absolventi, care ar putea sa aduca o nota de prospetime, nu mai sint deloc motivati sa devina profesori si se orienteaza spre locuri de munca mai profitabile. Si cine ar putea sa-i condamne? Cine ar putea sa le ceara sa faca apostolat intr-o tara unde supravietuirea este o problema acuta? Si chiar daca sint si dintre cei care pornesc entuziasti la drum, ajung sa fie repede dezgustati de atmosfera imbicsita a cancelariilor, de profesorii sastisiti, cu metode invechite de predare, tracasati de problemele zilnice. Unui tinar profesor i se vor da clasele cele mai slabe, i se vor […]