„Ca să vezi mai bine, trebuie să-ţi iei o distanţă“

Un dialog cu Aurelia MIHAI şi Oana TĂNASE

  • Recomandă articolul
Stabilită de mulţi ani în Germania, Aurelia Mihai a deschis cu o lună în urmă prima ei expoziţie personală în ţară – The Social Being of Truth – la Muzeul Naţional de Artă Contemporană din Bucureşti, curator fiind Oana Tănase, 3 iunie-30 august 2009. Expoziţia „propune şapte dintre piesele video ale Aureliei Mihai, realizate în intervalul 2002-2008“, doar două dintre filmele ei fiind pînă acum prezentate în România, selecţia urmărind (citez din introducerea Oanei Tănase) „să facă vizibil un set de mecanisme şi strategii cu care jonglează“ artista. Utilizînd un limbaj vizual compozit, apelînd la tehnici de filmare experimentale ori convenţionale, Aurelia Mihai frecventează zone antropologice atipice, teritorii ale socialului privite din perspective surprinzătoare, deschizînd, într-un mod aproape unic, privirea.   Vlad Nancă ţi-a dedicat o „ediţie“ a Şcolii Generale (o serie de întîlniri publice programate în fiecare luni), în care ai arătat lucrări absente din expoziţie şi ai stat de vorbă cu oamenii. mi s-a spus că au fost multe întrebări. Ce ai prezentat acolo? A.M.: Am arătat, de exemplu, Cinematograful roşu (2009), care e mult mai cinematografic decît sînt, de regulă, filmele mele, iar întrebările tocmai pe acest subiect au fost: dacă voi continua cu acest limbaj, mai […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }