CAPODOPERE. Suzana contextualizata

  • Recomandă articolul
In Galeria de Arta Europeana a Muzeului National de Arta al Romaniei, la capatul unui culoar intesat de peisaje olandeze din secolul al XVII-lea, vizitatorul descopera cu stupoare, poate, un tablou care iese in evidenta prin cromatismul violent, in contextul griurilor colorate si al pastelurilor rafinate ce caracterizeaza majoritatea operelor expuse. Tabloul prezinta trei personaje (unul feminin si doua masculine) intr-un cadru arhitectural extrem de elaborat. Ca de obicei (ar spune critica feminista), femeia este dezbracata, in timp ce personajele masculine nu numai ca au hainele pe ele, ci si sint subliniate intr-o maniera destul de evidenta prin culori vii, stralucitoare (rosu vermillon, galben crom, verde smarald). Femeia este asezata pe marginea unei fintini probabil octogonale, este inlacrimata, iar unul dintre personajele masculine incearca sa o imbratiseze, de dupa talie. Celalalt barbat incaleca marginea fintinii, apropiindu-se de cei doi. Totul se petrece intr-un cadru vegetalo-arhitectural menit sa sublinieze si sa aduca in prim-plan cele trei personaje aflate in partea stinga a tabloului. Sint surprinzatoare prezenta unor obiecte fara o justificare imediata pe marginea fintinii (un vas de cristal acoperit, o foarfeca, un sirag de perle) alaturate unora care tin de toaleta (buretele, peria), precum complicata elaborare arhitectonica a fintinii care […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }