Casa cu femei

  • Recomandă articolul
Dupa doua volume de versuri, Poeme in tranzit si Din amintirile unui Chelbasan, Ana Maria Sandu debuteaza acum ca prozatoare cu un roman „feminin“ tulburator, Fata din casa vagon. Alaturi de Ioana Nicolaie si Cecilia Stefanescu, Ana Maria Sandu a frecventat cenaclul de la Facultatea de Litere din Bucuresti, condus de Mircea Cartarescu, si se poate spune, la un nivel mai general, ca toate cele trei autoare practica o scriitura „feminina“ – biografista, minimalista, senzoriala –, exercitata in proza sau in poezie. Ca tipar stilistic si ca teme/obsesii literare, Cecilia Stefanescu (in Legaturi primejdioase, dar si in romanul in curs de aparitie, Intrarea Soarelui, din care a fost publicat recent un fragment in Dilemateca) si Ana Maria Sandu sint spirite afine: le apropie discursul autofictional, sensibilitatea feminina exacerbata (si explorarea sexualitatii feminine, a „prieteniei amoroase“ dintre doua femei), „coborirea“ in copilarie, din dubla perspectiva (adult si copil), dar si côté-ul artistic, accentele poetice si estete, care favorizeaza lirismul si minimalizeaza cumva trama epica. – Papusi rusesti inghiocate Desigur ca toate acestea pot fi puse cu usurinta pe seama amintitei scriituri „feminine“, infinitezimale, analitice, dar fara schelet narativ, iar in cazul celor doua scriitoare, modelul cel mai vizibil este Simona Popescu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }