Ce spun managerii. Dialog cu Constantin CHIRIAC

  • Recomandă articolul
Ce inseamna criticul de teatru in ochii unui producator? De-a lungul timpului, de 12 ani, de cind organizez festivalul de la Sibiu, si inainte, cind participam la concursuri (acum 20 de ani, la Gala Tinarului Actor), mereu m-am intilnit cu ceea ce inseamna fenomenul criticii. Calatorind foarte mult (am fost in vreo 87 de tari, la festivaluri, intilniri, seminarii), peste tot m-am confruntat cu critica, nu numai de teatru, ci in general, a evenimentului cultural. Peste tot, critica are – sau ar trebui sa aiba – un rol foarte important. Criticul este mediatorul dintre creator si producator, pe de o parte, si public, pe de alta parte. Cel care spune ca nu are nevoie de critica greseste fundamental, fiindca un critic are si functia unui formator, si pe cea a unei oglinzi pentru artist si pentru producator. E nevoie de impunerea unor valori si de identificarea unor reguli pe care, vrind-nevrind, creativitatea trebuie sa le respecte. Care credeti ca e „mecanismul de functionare“ a criticii, in Romania, pe de o parte, intr-o lume „ideala“, pe de alta? Stiu ca, din pacate, in acest moment, critica din Romania e foarte divizata, exista „gasti“, interese de multe ori meschine care pun piedici […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }