Cehov la Brasov

  • Recomandă articolul
„In viata totul se amesteca: profundul cu superficialul, maretul cu neinsemnatul, tragicul cu comicul“, marturiseste Cehov intr-una din insemnarile despre multiplele lecturi date dramaturgiei sale. Montarea piesei Cerere in casatorie (regia: Claudiu Goga), cu care Teatrul Sica Alexandrescu si-a incheiat stagiunea, mizeaza pe acest melanj, considerat esenta universului spectacologic cehovian. Demersul regizoral are in centru constructia dialogului prin alternarea – abil dozata – a umorului si a ironiei fine cu scene de disperare si chiar patetism. Un dialog deopotriva picant si pitoresc, adesea la limita absurdului, ce modeleaza inflexiunile vocilor, adaptindu-le fiecarei situatii si instituind un joc scenic antrenant, in care fiecare gest si grimasa isi are rolul bine definit. Interpretarea dinamica a tinerilor actori Bianca Zurovski (Natalia Stepanova) si Dan Cogalniceanu (Ivan Vasilievici Lomov), intuind si figurind adecvat trecerea rapida de la priviri languroase si efuziuni sentimentale la replici taioase, anima atmosfera spatiului cehovian (scenografia: Penisoara Stegaru). Scenariul cererii in casatorie degenereaza intr-un schimb de replici lipsite de sens (pline insa de semnificatii in contextul inserarii absurdului: „Poiana Boilor e a mea“/ „Ba nu, a fost mereu a mea“), culminind cu un happy-end: cererea se concretizeaza. Controversa si altercatiile pigmenteaza dialogul cu un efect spectacular bine controlat – accentuat […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }