Cercetarea în România: o chestiune fără răspuns

  • Recomandă articolul
De la discursul rectorului unei renumite universități pariziene, care susținea că nu dorește să-și vadă colegii universitari decît foarte rar, aceștia fiind adesea plecați la conferințe, seminarii internaționale, ca profesori invitați la diverse universități din străinătate etc., pînă la mentalitatea multor universitari români e o distanță colosală. Cei din urmă confundă poziția de universitar cu cea de profesor de școală generală, fiind ferm convinși că a petrece zilnic opt ore în clădirea universității (în absența unei funcții administrative) înseamnă a servi interesele instituției în care își desfășoară activitatea. Nu poți condamna pe nimeni pentru că a avut, la un moment dat, o judecată eronată, în schimb, atunci cînd aceasta persistă într-o direcție greșită, situația devine gravă. Folosesc cuvîntul „eronat“ în condițiile în care România este o țară membră a Uniunii Europene și are aspirații occidentale în ciuda metehnelor sale orientale. Fiecare universitate din România își dorește cu ardoare obținerea calificativului de „universitate de cercetare avansată și educație“ în urma acreditării acesteia de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățămîntul Superior (ARACIS). România, ultimul loc din UE la fondurile alocate cercetării Uneori, titlurile, cu cît sînt mai pompoase, cu atît devin mai serbede sau, cum scria La Fontaine, sărbătorit în 2018 […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.